Home » Boekingsinformatie

Boekingsinformatie

 

Het organiseren en begeleiden van aangepaste en/of zorgvakanties is maatwerk. Daar komt meer bij kijken dan menigeen denkt. Ons team van vakantie specialisten heeft de expertise om uw unieke vakantie tot in de puntjes te regelen ! Daarbij staan service, kwaliteit en persoonlijk contact altijd voorop.

 

Voor u boekt

Welke reis is voor u geschikt?

 

Soms boeken deelnemers een reis, die eigenlijk niet bij hen past. De reis voldoet dan niet aan de verwachtingen en is misschien ook wel lichamelijk te intensief. Lees daarom altijd goed de informatie door. Als u vragen hebt kunt u deze stellen aan onze vakantie specialisten.

 

Wij zullen u altijd voorafgaand aan de reis zo volledig en deskundig mogelijk informeren over de te maken vakantie. Wij besteden altijd veel aandacht aan het geven van de juiste informatie en eventuele adviezen op onze website. Het is vervolgens aan de reiziger zelf of diens begeleider om van deze informatie goed kennis te nemen en er zijn of haar voordeel mee te doen. Bij eventuele vragen, onduidelijkheden of twijfel kunt u altijd contact met ons opnemen en uw vraag stellen. Ons team vakantie specialisten is u graag van dient.

CORONA-Proof

Bij alle aangeboden reizen hebben wij de vereiste Corona-maatregelen genomen, natuurlijk met inachtneming van de anderhalve meter regel.

Dat betekend dat er een maximaal aantal personen in de verschillende vormen van transport mee kunnen om de onderlinge afstand te kunnen waarborgen

Zo wordt de Royal Class (rolstoel) touringcar voor aanvang van de reis extra schoongemaakt en gedesinfecteerd. Na elke rit worden de zitplaatsen en contactpunten schoongemaakt.

Voor wat betreft hygiëne in de rolstoel touringcar is het bij binnenkomst verplicht om uw handen te desinfecteren en zijn er mondkapjes beschikbaar.

Ook het geselecteerde hotel heeft alle vereiste corona-maatregelen getroffen zodat u veilig op vakantie kunt gaan.

De veiligheid van onze gasten staat altijd voorop, daarom voldoet Speciaal-Reizen aan alle richtlijnen van het RIWM alsmede de richtlijnen van het bestemmingsland om de gezondheid en veiligheid van haar gasten en medewerkers te waarborgen.

 

Elektrische Rolstoel

 

U kunt uw elektrische rolstoel mee op vakantie nemen, geeft u s.v.p. de maten van uw elektrische rolstoel bij boeking aan ons door. Zo kunnen wij voor u controleren of u bij het door u geselecteerde hotel/accommodatie geen problemen zult ondervinden. 

 

Vervoer

Maak uw reis compleet door gebruik te maken van onze vervoersservice. Bij enkele aangeboden reis arrangementen is een (rolstoel) touringcar inbegrepen bij de prijs. U kunt op eigen gelegenheid of met Valys-taxi naar de centraal gekozen opstappunten komen en overstappen in de Royal Class (Rolstoel) Touringcar. Wij proberen de opstappunten te selecteren op de aanwezigheid van voldoende gratis parkeergelegenheid. Wij zijn echter niet aansprakelijk mocht dit niet het geval zijn..  

 

Reisduur

 

De reisduur wordt in dagen vermeld. De dagen van vertrek en aankomst worden daarbij meegeteld, ongeacht de vertrek- en aankomsttijden.

 

Wensen bij boeking

 

Bij uw boeking kunt u uw zorg-behoefte aangeven, maar ook bijvoorbeeld als u tijdens de reis jarig bent kunt u aangeven een verjaardagstaart te willen bestellen. Na uw boeking ontvangt u ons een zorg-formulier. Dit dient u zo volledig mogelijk in te vullen en retour te sturen. Na ontvangst neemt onze afdeling Zorg contact met u op om het zorg-formulier met u door te nemen en uw zorgbehoefte af te stemmen. Zo bent u verzekerd van de juiste zorg op uw vakantie.

 

Wachtlijst

Helaas komt het af en toe voor dat onze gasten hun droomreis moeten annuleren. Zo komt het wel eens voor dat er aangepaste kamers vrijkomen voor mensen met een zorgvraag. In een dergelijk geval kunnen wij de vrijgekomen reis weer aanbieden. 

Dieet

Als u een dieet gebruikt, dient u dit bij de reisaanvraag op te geven .Vermeld hierbij duidelijk welk dieet het betreft (Dieetlijst). Het. verzorgen van een dieet geldt slechts voor de geserveerde maaltijden aan boord. Eventuele meerkosten voor een dieet tijdens bijvoorbeeld een excursie zijn niet inbegrepen.

 

Zorg en/of hulpmiddelen

 

Mocht het tijdens uw vakantie blijken dat wij een niet juiste en/of onvolledige opgave van benodigde zorg en/of hulpmiddelen van u hebben ontvangen, behouden wij het recht voor u te weigeren. LET OP ! Dit geeft géén recht op restitutie van reeds betaalde gelden.

 

Medicijngebruik

 

Reizigers die geneesmiddelen meenemen die onder de Opiumwet vallen (zoals bepaalde slaapmiddelen, ADHD-middelen en sterke pijnstillers), moeten voor deze geneesmiddelen een zogenaamde Schengenverklaring bij zich hebben indien de route buiten Nederland ligt.

Het reizen met deze geneesmiddelen zonder verklaring is strafbaar.

U dient in het bezit te zijn van een medicijnenpaspoort, hier in staan alle medicijnen die u gebruikt in.

 

Als u medicijnen gebruikt, neem dan voldoende voorraad mee. Het is verstandig een recept van uw medicijnen mee te nemen.

 

Zuurstof

 

Het is toegestaan om uw eigen zuurstof apparaat (consecrator) mee op vakantie te nemen. U dient dit altijd bij boeking aan ons door te geven. Zodat er de juiste maatregelen kunnen worden genomen.

Verzekeringen

 

In de door ons genoemde reissom is géén reis-, ongevallen- en bagageverzekering en/of annuleringsverzekering inbegrepen. Het afsluiten van deze verzekeringen is niet verplicht, echter raden wij u dringend aan deze bij uw verzekering (tussenpersoon) af te sluiten.

 

Niet roken

 

Bij alle aangeboden vakantie accommodaties is het niet toegestaan te roken, enkel op de daar aangewezen plaatsen mits uw medereizigers er géén last van hebben. In veel landen binnen de EU geldt dat het verboden is te roken in openbare ruimtes van cafés en restaurants.

 

Op aanvraag boeken

 

Als u bij ons een reis 'op aanvraag boekt' dan wordt dit beschouwd als een definitieve boeking. Als de aanvraag akkoord komt, kan deze niet meer kosteloos worden geannuleerd. Eventuele meerkosten voor de aanvraag worden doorberekend.

 

Reserveringen

 

Alle reserveringen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Geschiedt de aanmelding (mede) ten behoeve van andere deelnemers, dan is de aanmelder (mede) en wel voor het geheel aansprakelijk voor de nakomeling hunner verplichtingen van alle door hem/haar aangemelde deelnemers. Minderjarige deelnemers dienen de reservering te laten ondertekenen door één van de ouders of voogden.

 

Reserveringskosten

 

Per boeking worden door Speciaal-Riezen € 35,- boekingskosten in rekening gebracht. Bij groepsboekingen worden er € 35,- boekingskosten in rekening gebracht per (maximaal) 9 personen. 

 

Betaling

 

1. Na ontvangst van de bevestiging c.q. factuur dient iedere aangemelde reiziger een bedrag (aanbetaling) te voldoen gelijk aan 30% van de totaal overeengekomen reissom.
2. Het restant van de reissom moet uiterlijk acht weken voor aanvang van de reis, zonder dat u hiervan bericht krijgt, in ons bezit zijn. Bij niet tijdige betaling zijn wij gerechtigd de geboekte reis (reizen) te annuleren. Reeds betaalde gelden worden dan niet gerestitueerd; de annuleringsbepalingen zijn dan onverminderd van toepassing.
3. Bij aanmelding binnen acht weken voor aanvang van de reis moet terstond de gehele reissom worden voldaan. U kunt niet annuleren door het niet voldoen/betalen van uw aanbetaling c.q. restantbetaling. Geef een annulering altijd schriftelijk (e-mail) door.
4. Indien de overeenkomst non-refundable reiselementen bevat, worden de non-refundable reiselementen na ontvangst van de aanbetaling gereserveerd. Eventuele toeslagen tussen het moment van boeking en ontvangst van de aanbetaling worden doorberekend.  
5. De reiziger die niet op het door ons vermelde tijdstip aan zijn financiële verplichtingen heeft voldaan is van rechtswege in verzuim. De consequenties staan vermeld in artikel 10 van onze Reisvoorwaarden, welke van toepassing zijn op de overeenkomst en u op verzoek zullen worden toegezonden.. 

 

Persoonlijke gegevens

 

Onze reisvoorwaarden vereisen dat u bij boeking persoonlijke gegevens verstrekt, die voor een correcte uitvoering van de reis van belang (kunnen) zijn. Deze bepaling betreft niet alleen een verstandelijke of lichamelijke handicap, maar ook andere hoedanigheden die bij de uitvoering van de reis voor de reiziger zélf of voor de groep belangrijk kunnen zijn.

 

Uitsluiting en aansprakelijkheid

 

1. Wanneer blijkt dat een deelnemer verzuimd heeft dan wel informatie heeft achtergehouden bij het boeken van de reis welke noodzakelijk zijn om te kunnen beoordelen of deelname aan onze zorgvakantie mogelijk is, kan uitsluiting tot gevolg hebben.  Alle daaruit voortvloeiende kosten komen voor zijn/haar rekening. De betrokken deelnemer heeft dan geen recht op restitutie van de reissom of een gedeelte daarvan.
2. Het is voor ons helaas niet mogelijk enige aansprakelijkheid te aanvaarden voor schade of letsel, berokkend aan de deelnemer(s), door welke oorzaak deze schade of dit letsel dan ook is ontstaan. Evenmin zijn wij aansprakelijk voor het verlies, de diefstal of beschadiging van eigendommen, geld inbegrepen. Dit alles tast overigens niet de aansprakelijkheid aan van de vervoersmaatschappij en de hotelier volgens verdrag en / of wet.

 

Reisdocumenten

 

Reisbescheiden

 

De reisbescheiden zullen uiterlijk 10 dagen vóór vertrek aan de deelnemer worden opgestuurd.

 

Paspoort of identiteitskaart

 

Voor alle reizigers geldt de wettelijke identificatieplicht: een geldig paspoort of een identiteitskaart moet getoond kunnen worden. U bent zelf verantwoordelijk voor het beschikken over de juiste reisdocumenten. Wanneer u vanwege onjuiste reisdocumenten niet aan boord kunt van het vliegtuig en/of cruiseschip en de reis dus niet kunt aanvangen, is dit uw eigen risico, zonder recht op restitutie. Checkt u minimaal vier weken voor vertrek zelf aan welke vereisten uw reisdocument dient te voldoen. Deze informatie kunnen wij niet opnemen vanwege de wijzigingen die hierin mogelijk kunnen optreden.

 

Inchecken

 

Bij veel van onze passagiers reist de vraag: ‘Mag een hotel accommodatie mijn paspoort wel innemen en hiervan een kopie maken?’ De ANWB heeft hier antwoord op gegeven. Graag informeren wij u hierover zodat u weet wat u het beste kunt doen:

“Formeel mogen Nederlanders hun paspoort niet afgeven, dus ook niet bij een hotel of cruiseschip. Vanwege mogelijke paspoortfraude mogen hotels en schepen ook geen kopie maken van het paspoort. Aan de andere kant is het in sommige landen wettelijk verplicht een scan van de paspoorten van hun gasten in nationale databases te zetten. Tegenstrijdig dus. Dit kunt u zelf het beste doen: maak een kopie van uw paspoort of identiteitskaart waarop uw burgerservice nummer of pasfoto is afgeschermd. Schrijf op de kopie ook dat het een kopie is, voor wie die is bedoeld en de datum van afgifte.”


Vaak werkt het bij de inscheping als volgt: Aan boord is het gebruikelijk dat paspoorten / identiteitskaarten worden ingenomen bij inscheping om paspoortnummers en officiële namen over te nemen op passagierslijsten (of te controleren met passagierslijsten) die voor (grens)controles nodig zijn. Uw paspoort / identiteitskaart wordt zo snel mogelijk na de verwerking teruggegeven. 

 

Prijsinformatie en Reisschema

 

Prijzen onder voorbehoud

 

De prijzen van de reis, zijn altijd op aanvraag en worden gebaseerd op de gegevens die u ons aanreikt. De ge-offreerde prijzen zijn per persoon en inclusief eventuele excursies en entreegelden als dit als zodanig vermeld staat. Eventueel kunt u ook achteraf een optionele excursies op de plaats van bestemming reserveren en betalen. Voor sommige vakanties kunt u bij boeking het excursie-pakket reserveren en betalen. Voor elke excursie is een minimum aantal deelnemers vereist. De gepubliceerde reissom is exclusief verzekeringen en calamiteitenfonds. Tevens zijn uitgaven van persoonlijke aard zoals fooien en drankjes niet inbegrepen. Mochten zich prijswijzigingen voordoen (bijv. wijziging olieprijzen, koerswijzigingen of wijzigingen in het BTW-percentage), dan behouden wij ons het recht voor die door te berekenen. Genoemde prijzen zijn altijd exclusief toeristenbelasting die ter plaatste voldaan dient te worden, In nagenoeg alle accommodaties is er een mogelijkheid om te pinnen.

 

Kamer voor alleengebruik

 

Om tegemoet te komen aan de wensen van onze klanten hebben wij per vakantie een (beperkt) aantal kamers voor alleengebruik. Op deze kamers is bij alleen gebruik een single supplement van toepassing. Bij vragen kunt u onze vakantie specialisten raadplegen.

 

Reisprogramma

 

Wij behouden ons nadrukkelijk het recht toe wijzigingen in het reisprogramma aan te brengen, indien hiertoe naar het oordeel van de reisleiding gegronde redenen bestaan, zoals extreme weersomstandigheden. Wijzigingen in het vaarschema en (excursie)programma zijn kortom om nautische en organisatorische redenen voorbehouden.

Algemeen

 

Fotografie

 

Op deze website staan foto's van: Tobias Bruns Media, Shutterstock, Dollarphotoclub, Deutsche Zentrale für Tourismus, Toerisme België, NBTC, Amsterdam Mediabank, diverse regionale verkeersbureaus, databanken, zoekmachines en partners. Het is mogelijk dat sommige foto's afwijken van de exacte situatie ter plaatse.  


Te goeder trouw proberen wij enkel beeldmateriaal te publiceren dat vrij van rechten te gebruiken is. Mocht u een foto tegenkomen waarvan u meent dat deze auteursrechtelijk beschermd is of waarvan anderszins de rechten op gebruik geclaimd kunnen worden, dan verzoeken wij u vriendelijks ons hierop te attenderen. Wij zullen deze foto dan per direct van onze website verwijderen.  

 

 



Zorgelozevakanties.nl  is onderdeel van  Speciaal-reizen.nl  

Dé Specialist in aangepaste reizen !